Tencent Holdings загуби над 26 млрд. долара от пазарната си капитализация, след като предупреди, че ще пожертва краткосрочните си маржове, за да вложи средства в съдържание и технологии в преследване на растеж, съобщава Bloomberg.
Книжата на компанията поевтиняха с 5% в Хонконг, най-големият спад за последния месец, изтривайки част от печалбата, която я постави сред най-добре представящите се компании в света в последните десет години.
Базираната в Шънджън компания планира да продължи да влага средства в области, вариращи от изкуствения интелект до видео съдържанието, и съобщи, че това може да натежи върху доходността й в краткосрочен план, но ще донесе растеж в дългосрочен план. Интернет гигантът съобщи, че нетните му приходи почти са се удвоили до 20,8 млрд. юана (3,3 млрд. долара) в трите месеца до декември, като надхвърлят прогнозите.
Бизнесът на Tencent гравитира главно около големите й социални мрежи WeChat и QQ, чрез които над един милиард души получават достъп до игри, новини и онлайн забавление, докато плащат за множество услуги от реалния свят.
Сега главният изпълнителен директор на компанията Ма Хуатън се стреми да вземе по-голямо парче от рекламния пай, доминиран от Alibaba Group Holding, като в същото време инвестира в нови области като финанси, търговия на дребно и изчислителни системи.
„Tencent трябва да инвестира в нов бизнес, това ще помогне на компанията да изгради по-добра екосистема, която да подкрепи растежа, но ще засегне маржовете в краткосрочен план“, казва анализаторът Бенджамин У от базираната в Шанхай консултантска компания Pacific Epoch.
След обявяването на резултатите анализатори от Credit Suisse и Citigroup понижиха прогнозите си за печалбата на Tencent. Гигантът в социалните мрежи обаче остава една от най-добре представящите се компании от индекса Hang Seng миналата година, когато почти е удвоила стойността си.
Печалбата на Tencent за тримесечието включваше и приходите от 7,9 млрд. юана главно благодарение на първичното публично предлагане на компаниите Sea, Sogou и Yixin Group. Това са само три от 600-те компании, в кито Tencent е инвестирала. Приходите за тримесечието са се повишили с 51% до 66,4 млрд. юана, но са малко под прогнозираните 68,6 млрд. юана.
Приходите от услугите с добавена стойност, които включват онлайн игрите и приложенията за изпращане на съобщения, са се увеличили с 37%, но продажбите на онлайн реклами са нараснали много по-бързо, с цели 49%.
Разходите обаче също са се повишили със 72% заради придобиването на видео и музикално съдържание за задържане на потребителите пред екрана и инвестициите в нов бизнес като облачните услуги. Ръководители на компанията заявиха пред репортери в сряда, че разходите са от съществено значение в дългосрочен план.
„Поради това за 2018 г. планираме да увеличим инвестициите си в редица ключови области. Те могат да се отразят негативно на доходността ни в краткосрочен план, но ще генерират дългосрочна стойност и нови възможности за растеж за нас“, каза президентът на компанията Мартин Лау.
Той допълни, че подразделението Tencent Music е узряло за собствено IPO, а Ма заяви, че може да се обмисли листване на акции на Tencent на фондова борса в континенталната част на Китай, ако политическите условия са добри.
Коментар по темата на Уенди Хуанг, управляващ директор "Азиатски интернет и медии" в Macquarie Bank, вижте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria тук!


Погасяват по давност останалите дни платен годишен отпуск за 2023 г.
Осъдиха мъж във Варна за заплахи за убийство към жена му
Тръмп с острата атака срещу европейските лидери
Мъж и жена са с опасност за живота след побой
МВР с акция във финансови и заложни къщи
Макрон е подложен на силен натиск да се оттегли сам от президентския пост
Бившият директор на BlackBary настоява Канада да се защити от Доналд Тръмп
Heidelberg Materials Devnya сключи стратегическо партньорство за съхранение на CO₂ у нас
Печалбата на Trafigura надмина $2.6 млрд. в силна година за петрол и метали
Гопинат предупреждава за рисковете за независимостта на Фед, част 2
Камионите Freightliner Cascadia ще виждат като хората
Вижте 128-годишната история на Rolls-Royce в 4-минутен клип
Без изненади - японски марки правят най-здравите нови автомобили
Създателят на Porsche Taycan поема Mercedes-AMG
Ford връща Fiesta с помощта на Renault
Държавната план-сметка за 2026 г. беше приета на първо четене в комисия, какво предвижда?
България и САЩ засилват сътрудничеството си в енергетиката, отбраната и инвестициите
Мащехата и бащата на Лео ди Каприо откраднаха шоуто с рядка поява
Испания отхвърля европейските предложения за мигрантите